Programul Centrului Cultural Replika în Luna Mai 2019

4 MAI (Sâmbătă)

ora 19.00

PE CE STĂM

producători: ASOCIAȚIA CULTURALĂ ADO și ASOCIAȚIA CULTURALĂ REPLIKA

echipa proiectului: Gabi Albu, Radu Apostol, Alexandra Bugan (aka Serebe), Viorel Cojanu, Corina Găgeanu, Elena S Găgeanu, Valentin Maier, Maria Mandea, Mihaela Michailov, Silvana Negruțiu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Mihaela Rădescu, Vlad Rădescu și alți artiști invitați

PE CE STĂM este un spectacol-instalație-itinerant despre istoria locului unde se află Centrul Replika, pe strada Lânăriei 93-95. Spectacolul este inspirat de materialele documentate din perioada 1850-2014. Un spectacol pentru numai 30 de spectatori care sunt ghidați de poveștile locului transpuse în secvențe de teatru radiofonic și instalații interactive.

limita de vârstă: 12+
durata: 1h 30’
Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

 

5 MAI (Duminică)

Ora 19.00

PE CE STĂM

producători: ASOCIAȚIA CULTURALĂ ADO și ASOCIAȚIA CULTURALĂ REPLIKA

echipa proiectului: Gabi Albu, Radu Apostol, Alexandra Bugan (aka Serebe), Viorel Cojanu, Corina Găgeanu, Elena S Găgeanu, Valentin Maier, Maria Mandea, Mihaela Michailov, Silvana Negruțiu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Mihaela Rădescu, Vlad Rădescu și alți artiști invitați

PE CE STĂM este un spectacol-instalație-itinerant despre istoria locului unde se află Centrul Replika, pe strada Lânăriei 93-95. Spectacolul este inspirat de materialele documentate din perioada 1850-2014. Un spectacol pentru numai 30 de spectatori care sunt ghidați de poveștile locului transpuse în secvențe de teatru radiofonic și instalații interactive.

limita de vârstă: 12+
durata: 1h 30’
Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

 

6 MAI (Luni) – Povești la Replika

Ora 19.00 – SPECTACOL

Boys Who Like To Play With Dolls
producător: Karolína Hejnová – ALT@RT o.s.
susținut de Prague City Hall, ALT@RT o.s.

concept, coregrafie și interpretare: Tereza Ondrová, Peter Šavel
lighting design: Jiří Hajdyla

limita de vârstă: 14+

durata: 40’

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Societatea ne insuflă stereotipuri privind genurile încă din copilărie. Roz pentru fete, mașinuțe pentru băieți, fetițele se joacă cu păpuși și băieții nu plâng. Genul – sexualitatea personalității – mai mult decât un fenomen biologic, este un fenomen social. Esența a ceea ce înseamnă să fii bărbat sau femeie nu se bazează doar pe cantitatea de estrogen sau testosteron din corp, ci este, pe scurt, rezultatul influenței sociale sau al unei decizii, al educației, al procesului de socializare.
Bine ați venit în lumea fantastică în care principiile masculin și feminin nu sunt neapărat aceleași cu cele de bărbat sau femeie. Proiectul a rezultat în urma întâlnirii creative dintre doi coregrafi și interpreți după spectacolul de succes Much More Than Nothing. Mișcarea și dansul devin aici mijloace de a ilustra contrastul dintre expresia corpului și cea a sufletului, dintre datele genetice și prejudecățile sociale în încercarea de a provoca variile stereotipuri sociale și de a explora tema genului, pur fizic.

Ora 20.00 – CARTE

„Feminist(ă). Feminiști” de Chimamanda Ngozi Adichie, Editura Black Button Books, București, 2016, traducere Anca Dumitrescu

Problema cu genurile este că mai degrabă ne prescriu cum ar trebui să fim decât să ne recunoască așa cum suntem. Imaginați-vă cât de fericiți am fi, cât de liberi de a fi noi înșine, dacă nu am fi apăsați de greutatea așteptărilor impuse de rolurile de gen.
Desigur, băieții și fetele sunt diferiți din punct de vedere biologic, dar socializarea exagerează aceste diferențe și apoi declanșează un proces de autoîmplinire.
Ce-ar fi dacă, în educația pe care o dăm copiilor, ne-am concentra pe abilitate, nu pe gen? Dacă ne-am concentra pe interes, nu pe gen?

 

7 MAI (Marți) – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

Ora 19.00

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.
DURATA: 137’

SCURTMETRAJE

1. FILIP (2015), Sweden, 11 ‘ – Regie: Nathalie Álvarez Mesén

Filip are 7 ani și cel mai mult îl admiră pe fratele lui mai mare, Sebastian. Ei se prostesc, se uită la filme și joacă fotbal împreună. Într-o seară, Filip observă ceva neașteptat între Sebastian și prietenul lui cel mai bun și nu știe cum să se raporteze la asta.

 

  1. GOLDFISH (2017), Greece, 14 ’ – Regie: Yorgos Angelopoulos

Un băiețel crede că noul lui peștișor de aur este gay, spre disperarea tatălui său conservator.

 

  1. BREATHE (2015), Ireland | UK, 14 ’ – Regie: James Doherty

Breathe îl urmărește pe Patrick, un Călător luptător cu mâinile goale, care devine din ce în ce mai preocupat de feminitatea filului său mai mic, Francie.

 

  1. NOORA (2017), Norway, 20 ’ – Regie: Tommy Naess

Noora crește într-o sectă creștină strictă de pe coasta de vest a Norvegiei. În momentul în care se îndrăgostește de Siv, Noora își supără familia și încurcă planul acesteia de a o mărita cu Johannes, care e mult mai mare decât ea.

 

  1. SMALL ARMS (2017), US, 22 ’ – Regie: Arman Cole

Un student din partea de nord a statului Michigan, hărțuit cu amenințări homofobe anonime, ia lecții de tras cu arma de la un supraviețuitor solitar, făcând un efort să-și demonstreze bărbăția.

 

  1. THE CATCH (2017), Canada | USA, 15 ’ – Regie: Holly Brace-Lavoie

The Catch este despre o fată tânără și puternică pe nume Morgan, care iubește să pescuiască somon din râul din apropierea casei. Îi plac și băieții. Dar băieților nu le plac fetele care pescuiesc. Morgan nu reușește să împace cele două pasiuni. Va trebui ea să aleagă una și să renunțe la cealaltă?

 

  1. PISCINA / POOL (2016), Brazil, 29 ’ – Director: Leandro Goddinho

În încercarea de afla mai multe despre trecutul bunicii sale, Claudia o întâlnește pe Marlene, o femeie învârstă care a adus un omagiu amintirilor ei într-o piscină goală.
Piscina (Pool) este despre persecutarea homosexualilor din timpul perioadei naziste și reușita comunității LGBT în legăută cu drepturile civile în istoria contemporană.

 

  1. MOTHER KNOWS BEST / MAMMA VET BÄST (2016), Suedia, 12 ’ – Regie: Mikael Bundsen

Mama nu are nicio problemă cu faptul că fiul ei tocmai i-a făcut cunoștință cu iubitul lui. Cu intenții bune, ea dorește doar să îi dea niște sfaturi.

 

10 MAI (Vineri)

Ora 19.00

COPII RĂI

PRODUCĂTOR ASOCIAȚIA CULTURALĂ ADO

text: Mihaela Michailov
regia: Alex Mihăescu
distribuție: Katia Pascariu
mișcarea scenică: Farid Fairuz
muzica: Jak Neumann

limita de vârstă: 8+
durata: 1h
Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

O fetiță de 11 ani nu stă „cuminte în banca ei”. Învârte elastice în timpul orelor. Se joacă de‑a copilul liber. Visează girafe. E mutată de la o școală la alta pentru că nu se încadreză în sistem. Nu e un copil lider. Nu e un copil productiv. În timpul orei de
istorie, profesoara o pedepsește. Apoi colegii devin violenți cu ea. Apoi ea tace. Apoi ea nu mai vrea nimic. Mâine o să meargă la o școală nouă. Dar în ce școală este lăsată să fie ceea ce e – un copil nedresat?
COPII RĂI vorbește despre violență și supunere. Despre imaginația care se pedepsește pentru că îndrăznește să se exprime. Despe reguli și excese care pun la colț libertatea copiilor. Copii răi este un spectacol despre sistemul de educație din România, despre formele de violență care transformă o pedeapsă aparent banală într‑o amenințare colectivă, despre relațiile de putere copii‑profesori‑părinți.

 

13 MAI (Luni) – Povești la Replika

Ora 19.00 – SPECTACOL

ALICE ÎN ȚARA MINUNILOR
adaptare după Lewis Carroll

ATELIERUL DE TEATRU al Colegiului Național „Mihai Eminescu”
Botoșani

Coordonatori: Lenuș-Teodora Moraru și Gelu Rîșca
Distribuție:
ALICE – Anamaria Rusu
PISICA DE CHESHIRE – Ruxandra Moraru
REGINA – Antonia Scutaru
REGELE – August Măricuța
IEPURELE ALB – Natalia Radu
PĂLĂRIERUL NEBUN – Tavi Mateiciuc
BURSUCUL – Alex Maxim
IEPURELE DE MARTIE – Ioana Alexuc
ȘOARECELE – Daria Bărgianu
PAPAGALUL DODO – Iza Pamparău
Dl. OMIDĂ – Șerban Amișculesei
PORUMBELUL – Natalia Radu
DUCESA – Diana Văcăreanu
BUCĂTĂREASA DUCESEI – Medeea Iftime
FALSA BROASCĂ ȚESTOASĂ – Denisa Dutcovschi
GRIFONUL – Ștefan Hrușcă
Domnul R. – Toma-George Rîșca

SCENOGRAFIA ȘI COSTUMELE: Ioana Alexuc, Denisa Dutcovschi, Natalia Radu
ILUSTRAȚIA MUZICALĂ: Toma-George Rîșca

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Alice e despre tot ce înseamnă schimbare – așteptată, neașteptată, dorită, nedorită… E despre controlul părinților, despre pierderea controlului și găsirea de sine. Alice încearcă să-și găsească un răspuns concret la o întrebare importantă „Cine sunt eu?” – cu un răspuns aparent simplu de găsit. Cine o ajută în această călătorie? Se pare că toți sunt nebuni pe tărâmul ciudat pe care hoinărește și niciunul nu dă semne că ar vrea să o ajute. Înconjurată de atâtea personaje, și totuși atât de singură, oare va găsi Alice răspunsul?

 

ora 20.30 – CARTE

„Un cititor în pădura din oglindă” de Alberto Manguel, Editura Nemira, București, 2016, traducere de Bogdan-Alexandru Stănescu
Pe când aveam opt sau nouă ani, neîncrederea mea încă nu se născuse, iar ficțiunea se simțea câteodată mai reală pe pielea mea decât faptele zilnice. Nu e vorba despre faptul că aș fi crezut în existența reală a unui loc numit Țara minunilor, ci despre acela că eram convins că e alcătuit din aceeași materie precum casa, strada mea sau cărămizile roșii din care era construită școala mea

 

14 MAI (Marți) – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

Ora 19.00

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.
DURATA: 99’

SCURTMETRAJE

1. GOODBY PAPA / TSCHÜSS PAPA (2014), Germany, 27 ‘ – Regie: Hendrik Maximilian Schmitt

„Goodbye Papa” este o dramă sensibilă despre un băiat care încearcă să se obișnuiască cu moartea tatălui și cu perioada de jale care vine după.
Tânărul Benedict este foarte atașat de vechea armură medievală a tatălui și acesta este singurul lucru care îi aduce alinare. În încercarea de a fi cavaler, ajunge să se încaiere la școală cu un copil hărțuitor. Mama lui se vede nevoită să vândă armura încercând să îl ajute pe fiul ei să depășească situația. Așa că Benedict pornește într-o mare aventură de a recupera armura și în această călătorie află ce înseamnă să fii un cavaler adevărat, cu sau fără ea.

 

  1. THE JAR (2017), UK, 19 ’ – Regie: Carleton Rodgers

Jake își bune ambițiile băiețești de a fi astronaut într-o pușculiță. Dar acolo sunt cei care ar putea călca peste visurile lui. Va putea el să facă saltul uriaș?

 

  1. BERNARD THE GREAT / BERNARD LE GRAND (2013), Canada, 9 ’ – Regie: Marie-Hélène Viens & Philippe Lupien

Astăzi este ziua de naștere a lui Bernard, dar el nu se bucură. Într-o lume în care adulții sunt egoiști și neglijenți, părinții lui încearcă să îl țină departe de inocența copilăriei. Bernard nu vrea să crească dacă asta înseamnă să ajungă ca ei. El poartă mândru costumul „împotriva creșterii” ca să înfrunte lumea adulților. Astăzi este ziua lui Bernard, dar nu va împlini 10 ani sub nicio formă!

 

  1. FOX / ALEPOU (2016), Grecia, 29 ’ – Regie: Jacqueline Lentzou

Atena, Grecia. Un val de căldură. Stephanos face sport ascultând rap, în timp ce mama lui plănuiește o ieșire. După încă o ceartă, e lăsat acasă să aibă grijă de frații mai mici și de Lucy, cățelușa familiei. Lucy este bolnavă. Lene de vară printer cutii de pizza, flirturi de adolescenți și un telefon care sună în continuu. Ceea ce va schimba dramatic ziua, va fi moartea lui Lucy. Mai mult decât atât, alte schimbări vor apărea pentru 3 frați, după ce Stephanos va răspunde la telefon. Ultima zi fără griji din viața lor.

 

  1. THE CHICKEN (2014), Germany | Croatia, 15 ’ – Regie: Una Gunjak

Când împlinește 6 ani, Selma primește cadou un pui viu. Când își dă seama că pasărea va fi ucisă pentru hrană, decide să o salveze și să o elibereze, neștiind la ce va duce acțiunea ei. În timp ce încearcă să găsească puiul pierdut, mama Selmei devine ținta unui lunetist. Suntem în Sarajevo, în anul 1993.

 

15 MAI (Miercuri)

Ora 19.00

FOREPLAY

Producător Asociația ArtRev în parteneriat cu Replika

Text și Regie: Ozana Nicolau
Distribuție: Teodora Dincă, Voica Oltean, Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu
Muzica: Diana Miron
Mișcarea scenică: Silvia Călin
Scenografie: Mălina Ionescu
Video: Elena S Găgeanu
Lighting design: Radu Apostol

Limita de vârstă: 12+

Durata: 1h 30’

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la [email protected] /[email protected] sau la 0732.101 860 / 0787.714 551

 

Foreplay este unicul spectacol din România care abordează închistarea societății actuale în privința sexualității și una dintre consecințele majore ale acesteia: sarcinile timpurii.

10% dintre mamele care nasc anual în România sunt minore. Dintre aceste 22.000 de adolescente care devin mame anual, Foreplay pune în scenă poveștile a trei dintre ele si vorbește despre standarde duble, despre falși-vinovați, despre ce se poate face când într-un cuplu de adolescenți apare un copil pe neașteptate.
Spectacolul a obținut Premiul pentru cea mai buna regie, în cadrul Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent  2018 și  Premiul pentru comunicare și mediere culturală, în cadrul Premiilor Fondului Cultural Național 2018.

 

18 MAI (Sâmbătă)

Ora 19.00

LIMITE

Text: Mihaela Michailov, Radu Apostol
Versuri: Bobi Dumitraș (de la Fără Zahăr)
Distribuție: Mihaela Rădescu
Regie: Radu Apostol
Scenografie: Gabi Albu
Costum: Irina Gâdiuță
Muzica&spațiul sonor: Alex Bălă
Video: Elena S Găgeanu

Limita de vârstă: +14
Durata: 1h 30’
INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la 0732.101 860 / 0787.714 551 sau [email protected]

Limite este un one-woman show comic și acid despre școala românească.

În timpul documentării artistice pentru spectacolul Limite, am intervievat zeci de profesori și profesoare din mediul preuniveristar, inspectori și inspectoare, reprezentanți ai instituțiilor care joacă un rol hotărâtor în sistemul educațional din România. Astfel am încercat să radiografiem realitățile educaționale cu care ne confruntăm și legăturile complexe dintre profesori, copii, părinți.
Am descoperit o întâmplare care a devenit emblematică pentru neputințe și dependențe de care ne lovim adesea, noi cei care gravităm în jurul școlii. O profesoară a trăit cea mai cruntă experiență profesională și umană din viața ei, întâmplare care nu a ajuns știre TV sau știre de cancan. Întâmplare care s-a consumat în tăcere, lăsând cicatrici multiple.
Limite pornește de la un caz real și extinde analiza acestuia asupra sistemului educațional din România, cu multiplele lui divergențe, incongruențe, discrepanțe, încercări de reformare și escaladare a unor erori moștenite.
Limite vorbește despre școala în care pare că nimeni nu-și mai găsește locul. Și sensul.

 

20 MAI (Luni) – Povești la Replika

Ora 19.00 – SPECTACOL

99,6%

Producător: Reactor de creație și experiment, Cluj Napoca

Creație colectivă: Panna Adorjáni, Raul Coldea, Hermina Csala, Radu Dogaru, Petro Ionescu, Bogdan Olarson, Kinga Ötvös, Oana Mardare, Adi Tudoran

Limbi vorbite pe scenă: română, maghiară, engleză (cu supratitrări în română, maghiară și engleză)

Limita de vârstă: AG

Durata: 1h 40’

INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la 0732.101 860 / 0787.714 551 sau [email protected]
Avem în comun 99,6% din materialul genetic. 99,6% din „noi” visează la aceleași lucruri, dar ajungem să ne definim doar prin ce ne diferențiază. Construim ficțiuni și ne simțim în siguranță în ele. Ficțiuni în care suntem altfel decât ceilalți. 99,6% este o creație colectivă a nouă artiști maghiari și români care s-au întâlnit în preajma centenarului pentru a vorbi despre lucrurile care îi apropie. Despre conviețuire și despre limbaje comune. 99,6% nu este un spectacol, e o călătorie delicată spre acceptare și solidaritate.

Ora 20.40 – CARTE

„21 de lecții pentru secolul XXI” de Yuval Noah Harari, Editura Polirom, Iași, 2018, traducere de Lucia Popovici

„În realitate, oamenii au trăit dintotdeauna în epoca post adevărului. Homo sapiens este o specie post-adevăr, a cărei putere depinde de crearea şi acceptarea unor ficţiuni. Încă din Epoca Pietrei, rolul miturilor autoconsolidate a fost acela de a uni colectivităţi umane. De fapt, Homo sapiens a cucerit această planetă datorită (mai presus de orice) capacităţii unice a omului de a crea şi de a disemina ficţiuni. Suntem singurele mamifere care pot coopera cu numeroşi străini, deoarece numai noi putem să inventăm poveşti fictive, să le împrăştiem în toate părţile şi să convingem milioane de oameni să creadă în ele. Atâta vreme cât toată lumea crede în aceleaşi ficţiuni, cu toţii ne supunem aceloraşi legi şi, prin urmare, putem coopera în mod eficient.”

 

21 MAI (Marți) – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

Ora 19.00

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.
DURATA: 105’

SCURTMETRAJE

1.SUPERMAN ISN’T JEWISH (…BUT I AM, A BIT) / SUPERMAN N’EST PAS JUIF(ET MOI UN PEU…)(2014), France, 30 ‘ – Regie:  Jimmy Bemon

Când află că organul lui genital arată diferit pentru că e evreu, tânărul Benjamin decide să facă orice poate pentru a-și ascunde religia și a-și păstra secretul…

 

  1. THE BUS STOP (2015), USA, 15 ’ – Regie: Justin Malone

Doi băieți tineri ajung să se lovească din cauza stereotipurilor religioase pe care le-au învățat de la părinții lor.

 

  1. SOLIDARITY (2013), USA, 20’ – Regie: Dustin Brown

Doi imigranți fără acte în Los Angeles, care se confruntă cu pierderi, ajung să se conecteze, fără să știe, într-o acțiune colectivă.

 

  1. CHAY(2015), Germany, 8’ – Regie: Charlotte A. Rolfes

O familie iraniană plânge pierderea tatălui, care a fost ucis de extremiști de dreapta. Ali, fiul lui, se refugiază în ură și în vise de răzbunare, în loc să aibă grijă de mama și de frații lui. În orice caz, legătura dintre tată și fiu este sufficient de puternică pentru a-l salva într-un moment crucial.

 

  1. THE CIRCLE / HAVERK (2016), Turcia, 15 ’ – Director: RukenTekes

Filmul arată discriminarea și violența cu care se confruntă Ezidi Kurds (Yazidis) din cauza religiei, printr-un eveniment simbolic care a avut loc între elevii școlii primare din partea turcească a Mesopotamiei. Acest film de ficțiune este inspirat de evenimente reale din zonă, este jucat de 39 de copii kurzi din satele de lângă Hasankeyf și filmat în Hasankeyf, un oraș antic, care urmează să fie scufundat sub apă în 2017 prin barajul hidroelectric Ilisu.

 

  1. KIRUNAKIGALI (2012), Suedia| Rwanda, 15’ – Director: Goran Kapetanovic

O femeie tânără din Rwanda este pe cale să nască. Bebelușul nu este întors și viața ei e în pericol. În același timp, unei fete din Suedia i se rupe apa. Decide să se descurce singură și refuză orice ajutor. Aceste două povești se împletesc și par să se întâmple simultan în două părți complet diferite ale lumii.

 

22 MAI (Miercuri)

Ora 19.00

MASKAR [între]

producători: Asociația T.E.T.A. , AsociațiaUrbanium, Asociația Reper 21, Asociaţia Culturală ADO

text: Mihaela Michailov
regia: Radu Apostol
scenografia: Gabi Albu
muzica: Jak Neumann
video: Elena S Găgeanu
distribuţia: Katia Pascariu, Viorel Cojanu

limita de vârstă: 10+
durata: 1h 30’
INTRARE LIBERĂ PE BAZĂ DE REZERVARE la 0732.101 860 / 0787.714 551 sau [email protected]

MASKAR [între] e spectacolul confruntării dintre percepția unei majorități asupra unei minorități și realitățile cu care se confruntă minoritatea respectivă. E spectacolul coliziunii contururilor și conținuturilor unor istorii care coabitează fără să-și cunoască profunzimile.
Spectacolul MASKAR [între] are la bază o documentare realizată în orașele Alexandria și Turnu-Măgurele, care a constat într-o serie de interviuri cu persoane din comunități rome și în ateliere cu grupuri de copii și adolescenți.

 

23 MAI (Joi)

Ora 19.00

THIS IS JUST A STORY

Producător: La TraverScène

Autor, regie, interpret: Julien Daillère

Manifestare organizată în cadrul Sezonului România-Franța 2019.
Ficțiune poetică bilingvă RO / FR • cu un pic de Maghiară, Engleză, Germană…

„This is just a story” se prezintă ca un teatru sărac din zilele noastre, combinând lumina smartphone-ului și sunetul drâmbelor de bambus.
În acest spectacol caustic și poetic, relația cu publicul este construită cu umor: un act de echilibristică între stand-up și șamanism.

Astăzi, în mod paradoxal, obsesia pentru fake news, în opoziție cu ceea ce ar fi adevăratele fapte, consolidează ideea că este posibil să avem acces direct la adevăr și apoi să-l transmitem mai departe. Unii ar spune adevărul lumii, alții l-ar falsifica.
This is just a story explorează dimensiunea fictivă a ceea ce este prezentat ca adevăr.

De ce sunt bărbații diferiți de femei?
Ce ne așteptăm de la roboți și oameni pentru societatea de mâine?
De ce oaia arată atât de ciudat în faimoasa baladă a Mioriţei?

Trecerea de la o limbă la alta, între franceză și română, va permite transmiterea unei versiuni inteligibile a spectacolului pentru fiecare persoană care vorbește cel puțin una dintre aceste două limbi. Aceast procedeu va crea un spațiu de îndoială și, prin urmare, de imaginație. De asemena, el va încuraja interpretarea altor semne pentru a scăpa de o înțelegere pur intelectuală: o poveste nu este niciodată înțeleasă, este întotdeauna re-inventată.

Limita de vârstă: +12

Durata: 1h

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

 

25 MAI (Sâmbătă)

Ora 19.00
LIMITE

Text: Mihaela Michailov, Radu Apostol
Versuri: Bobi Dumitraș (de la Fără Zahăr)
Distribuție: Mihaela Rădescu
Regie: Radu Apostol
Scenografie: Gabi Albu
Costum: Irina Gâdiuță
Muzica & spațiul sonor: Alex Bălă
Video: Elena S Găgeanu

Limita de vârstă: +14

Durata: 1h 30’

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Limite este un one-woman show comic și acid despre școala românească.

În timpul documentării artistice pentru spectacolul Limite, am intervievat zeci de profesori și profesoare din mediul preuniveristar, inspectori și inspectoare, reprezentanți ai instituțiilor care joacă un rol hotărâtor în sistemul educațional din România. Astfel am încercat să radiografiem realitățile educaționale cu care ne confruntăm și legăturile complexe dintre profesori, copii, părinți.
Am descoperit o întâmplare care a devenit emblematică pentru neputințe și dependențe de care ne lovim adesea, noi cei care gravităm în jurul școlii. O profesoară a trăit cea mai cruntă experiență profesională și umană din viața ei, întâmplare care nu a ajuns știre TV sau știre de cancan. Întâmplare care s-a consumat în tăcere, lăsând cicatrici multiple.
Limite pornește de la un caz real și extinde analiza acestuia asupra sistemului educațional din România, cu multiplele lui divergențe, incongruențe, discrepanțe, încercări de reformare și escaladare a unor erori moștenite.
Limite vorbește despre școala în care pare că nimeni nu-și mai găsește locul. Și sensul.

 

27 MAI (Luni) – Povești la Replika

Ora 19.00 – SPECTACOL

Vinovat, -ă

O producție Centrul de Teatru Educațional Replika în parteneriat cu BÉZNĂ Theatre

Cu Oana Cristina Puscatu
Text și regie:  Sînziana Koenig și Nico Vaccari
Scenografie: Gabi Albu
Sound design: Daniel Balfour
Accent coach: Lizzie Clarke

Limita de vârstă 14+
Durata: 1h
Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

“Când oamenii nu au apă devin răi, mi-a spus mama
Devin răi și încep războaie
De-asta trebuie să plecăm într-un loc mai bun, unde oamenii o să ne ajute.”

“That’s the beauty of capitalism. There are no limits.“

Astăzi în Europa.
Conferința Reclaiming Capitalism are loc într-un hotel scump din București. Sunt oameni care vin obosiți de la serviciu și care vor doar să se uite la televizor și să se gândească la promoția mult-așteptată. Departe, sunt oameni care fug din calea dezastrelor climatice.

VINOVAT,-Ă este un one-woman show care confruntă criza schimbărilor climatice, cea mai mare amenințare a dreptății sociale din zilele noastre. Spectacolul examinează relația dintre filosofia capitalismului laissez-faire, apatia consumatorului și suferința oamenilor din sudul global.

Schimbările climatice chiar se întâmplă. Insulele Pacificului dispar sub ocean. O treime din suprafața Bangladeshului e sub apă. Recoltele se coc în soare, râurile seacă, războaie civile erup în lume. Deși în Europa schimbările simțite nu sunt majore, milioane de oameni din țări care abia au o amprentă de carbon sunt nevoite să-și părăsească căminele pentru a rămâne în viață. VINOVAT,-Ă întreabă a cui este responsabilitatea de a opri criza globală și ne reamintește că nu este prea târziu pentru a acționa.

Ora 20.00 – CARTE

„Nu ajunge să spui nu” de Naomi Klein, Editura Vellant, București, 2018, traducere de Anca Bărbulescu

„Și mișcarea de protecție a climei câștiga teren rapid și obținea victorie după victorie împotriva conductelor petroliere, a expploatării gazelor de șist prin fracturare hidraulică și a forajelor în zona arctică – de multe ori având în frunte comunități indigene care reveneau în forță. Ne așteptau și mai multe victorii: acordul climatic negociat la Paris în 2015 conținea angajamente de menținere a temperaturilor la un nivel pentru a cărui respectare urmau să rămână neexploatați combustibili fosili extrem de profitabili, cu o valoare de trilioane de dolari. Pentru o companie ca ExxonMobil, îndeplinirea scopurilor acestora era o amenințare existențială.”

 

28 MAI (Marți) – MARȚEA FILMELOR LA REPLIKA

Ora 19.00

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

Limita de vârstă: 16+
Filmele au subtitrare în limba engleză.
DURATA: 156’

SCURTMETRAJE

  1. LETTING GO(2016), Sweden, 5 ‘ – Director: Nathalie Álvarez Mesén

Sanna este forțată să aibă grijă de fratele ei mai mic atunci când mama ei este indisponibilă emoțional.

 

  1. 2. BORN IN BATTLE (2015), Switzerland, 20 ’ – Director: YangzomBrauen

Un băiat care se luptă cu trecutul lui de copil soldat evadează în lumea visurilor lui doar ca să fie prins într-un coșmar în care trebuie să ia o decizie de viață și de moarte.

 

  1. TRANZIT ZONE (2015), Switzerland, 32 ’ – Director: Fredrick Subei

„Trasit Zone” este o privire autentică înăuntrul vieții junglei din Calais, din perspective lui Teefa, un refugiat din Sudan. Visul lui este să ajungă într-o zi într-un camion care merge spre Marea Britanie în speranța unei vieți mai bune. Dar în ciuda simțului comunității remarcabil, condițiile din junglă sunt aspre. Teefa trebuie să petreacă o jumătate de an în tabără și este oboist să încerce să traverseze, mai cu seamă că sunt puțini cei care reușesc. După ce toate junglele sunt evacuate de poliție pentru a muta refugiații într-o tabără nouă, Teefa începe să pună la îndoială măreția Marii Britanii și să ia în considerare și alte opțiuni.

 

  1. BON VOYAGE (2016), Switzerland | Turkey, 23’ – Director: Marc Raymond Wilkins

Jonas și Silvia se bucură de o minunată vacanță prin MareaMediterană. Dar în timp ce navighează prin noapte, departe de uscat, descoperă o barcă de refugiați aproape scufundată. Sunt șocați, dar prea speriați pentru a ajuta. Cheamă garda de pe coastă, dar pierd barca în întuneric. Dimineața devreme se trezesc plutind în mijlocul unui ocean de cadavre. Barca refugiaților se scufundase. Jonas și Silvia reușesc să scoată câțiva supraviețuitori din apa rece: sirieni. Această salvare marchează începutul unui conflict dramatic între speranțele și visele refugiaților și fricile și idealurile „marinarilor de vacanță”.

 

  1. BATTALION TO MY BEAT (2016), USA | Algeria | Western Sahara, 14 ’ – Director: EimiImanishi

Visând la o viață dincolo de lagărele de refugiați din Sahara Occidentală din Algeria, Mariam fuge pentru a se înrola în armată în mijlocul deșertului, visându-se în mod naiv o Ioana D’Arc care va elibera țara de sub ocupație.

 

  1. THE RESENTFUL ONES / LOS RESENTIDOS (2014), Chile, 18 ’- Director: Pablo Alvarez

Drama zilnică a trei adolescenți din Lo Prado, Santiago, Chile. Abandonul, plictiseala și limitările sociale și economice încep să nască un resentiment profund în fiecare dintre ei.

 

  1. EMILY MUST WAIT (2016), Germania, 12 ’ – Director: Christian Wittmoser

Când Europa se transform în haos, Emily trebuie să reziste în apartamentul ei, în speranța de a se reîntâlni cu iubitul ei. Promisiunea de a aștepta devine treptat foarte dificil de păstrat, pe măsură ce disperarea crește și speranța scade.

 

  1. BOAT PEOPLE (2016), Germany, 28’ – Director: Paul Meschùh

În călătoria din Somalia spre Europa, naufragiatul Moussa este luat de un cuplu bogat pe catamaranul lor luxos. Tânărul atletic este singurul supraviețuitor al dezastrului din Marea Mediterană și îi roagă pe Hannes și Gerlinde să-l escamoteze dincolo de graniță. Punând la îndoială intențiile lui Moussa, deținătorii yachtului sunt împărțiți între lipsă de încredere, frică și îndemnul interior de a ajuta o altă ființă umană. O dramă politică a două lumi separate care se ciocnesc într-o comunitate globală.

 

30 MAI (Joi)

ora 19.00

COCOȚAT PE SCHELE – spectacol prezentat în premieră

Producător Asociația Art No More

Scenariu: Robert Bălan (după texte de Andrei Doșa, Robert Șerban, Radu Pavel Gheo, Vasile Ernu, Igor Mocanu, Robert Bălan și mulți alții)

Regia: Robert Bălan

Limita de vârstă: 14+

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

 

31 MAI (Vineri)

ora 19.00

COCOȚAT PE SCHELE

Producător Asociația Art No More

Scenariu: Robert Bălan (după texte de Andrei Doșa, Robert Șerban, Radu Pavel Gheo, Vasile Ernu, Igor Mocanu, Robert Bălan și mulți alții)

Regia: Robert Bălan

Limita de vârstă: 14+

Intrare liberă pe bază de rezervare la [email protected] / 0732.101.860 / 0787. 714.551

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dă mai departe
avatar